Close
Skip to content

Altijd open voor nieuwe ideeën en niet bang om zijn handen uit z’n mouwen te steken. Ontmoet Stefan, inmiddels 7 jaar werkzaam bij Newcorp Group. Inmiddels is Stefan uitgegroeid tot general manager Newcorp Logistics & New-fulfilment. Fulfilment is een zeer sterk groeiende markt. Hoe zien we dat terug bij New-fulfilment? Waar ligt op dit moment de focus? En wat het houdt het fulfilment proces in?

New-fulfilment: geen nieuw concept, wel een nieuwe naam. Waarom?

Wij bieden al van oudsher fulfilment diensten aan. Door de sterke groei die wij continu doormaken als organisatie merkten wij al snel dat het in de online en offline communicatie belangrijk is om zo duidelijk mogelijk te zijn in wie je bent, wat je doet en hoe je de klant het beste kunt helpen. Daarom hebben wij besloten om Newcorp Logistics te splitsen. Bij Newcorp Logistics kun je bij ons terecht voor alle welbekende 3PL diensten. Bij New-fulfilment specialiseren wij ons op het gebied van multi-channel fulfilment, waarbij wij klanten bedienen die zowel B2B als B2C klanten hebben. Dat is een aparte tak van sport om deze kanalen eenvoudig te kunnen bedienen. Aan mij en het team de taak om dit zo goed mogelijk te organiseren en zo de juiste kwaliteit te garanderen.

Hoe ziet een typisch fulfilment proces eruit?

Afhankelijk van de behoeften van de klant bepalen wij welk logistiek proces het meest efficiënt is. Waar in theorie de basis van een operationeel proces hetzelfde lijkt, is dit in de praktijk niet zo.  Het product, de eisen omtrent verzending en opslag en de wensen van de eindklant spelen een belangrijke rol in het vormgeven van het proces. Bij New-fulfilment hebben wij een breed scala aan klanten en daarmee ook aan producten. Van cosmetica, accijnsgoederen, premium voedsel, decoratie tot aan elektronica, we hebben het allemaal. Een pakketje met make-up wordt anders verpakt dan een televisie. Hoe vanzelfsprekend dat ook lijkt, het proces moet eerst worden vastgelegd. Wat wij vervolgens leveren, is voor iedere klant gelijk. Dit zie je terug in de orderdoorlooptijd. Orders die binnenkomen voor 22:00 uur ’s avonds, worden dezelfde avond nog verstuurd. Dat betekent dat je bij zendingen binnen Nederland het pakket de volgende dag in huis hebt. De klant en de eindklant worden hier door middel van Track & Trace van op de hoogte gesteld.

Zijn er bepaalde trends die je ziet op het gebied van e-fulfilment?

De impact van COVID-19 en Brexit zijn duidelijk zichtbaar. Enerzijds is de toename in online bestellingen voor veel klanten dé reden om uit te breiden of het proces uit te besteden. Anderzijds laat Brexit haar sporen achter. Veel bedrijven gaan op zoek naar een logistiek dienstverlener op het Europese vasteland. Voor New-fulfilment zijn dit interessante ontwikkelingen om op in te spelen. Dat is ook meteen onze kracht als organisatie. Wij denken graag in kansen en spelen in op de laatste ontwikkelingen. Daarom staat digitalisering bij ons ook hoog op de agenda. Hoe meer wij digitaliseren, hoe meer wij onze klanten kunnen voorzien van data. Ook daarin zijn wij naar mijn mening nooit uitgegroeid. Stefan kijkt in ieder geval uit naar de toekomst met New-fulfilment. Groei zit echt in ons DNA. Sinds het begin is dat al kenmerkend voor de Newcorp Group. We zeggen niet voor niets: waar anderen er nog over praten, hebben wij het al geïmplementeerd.